מתקדמים בעמק חפר

שמחה לעדכן על התקדמות קלה בגזרת עמק חפר בהקשר של אי שימוש בניידים במהלך שעות בית ספר לחטיבות ביניים ואולי אולי גם לתיכונים אבל מבחינתי חטיבה זו כרגע המטרה העיקרית.

נקבעה פגישה עם יו”ר ועדי ההורים + נשלחה הודעה מהמועצה לפורום מנהלי החטיבות והתיכונים. חשוב לציין כי כרגע הפרויקט הוגדר כפיילוט לחצי שנה על מנת להקטין התנגדויות שעלולות להתעורר.

תחזיקו לנו אצבעות שנצליח!

לטובת מי שמעוניין, מצורף נוסח המכתב שנשלח למנהלים ע”י המועצה עם בקשה לפיילוט בשנה הבאה:

מצ”ב חומר להפצה בנוגע לנושא של אי שימוש בניידים במהלך שעות בית ספר, למעט בשיעורים מוגדרים לכך ע”י המורים.
בארץ ובעולם יש מגמה עולה שמבינה כי יש יתרונות עצומים בהיפרדות מהמסכים בשעות בית ספר. זה מאפשר לילדים לשפר את מיומנויות התקשורת הבינאישיות שלהם, להיות פעילים בהפסקות ולהיות נוכחים ברגע – כל אלה ביחד מהווים סט כלים קריטי למוח ומחשבה צלולים בתוך הכאוס של עידן המידע הדיגיטלי. המטרה היא לערוך פיילוט של חצי שנה בו, כאמור, השימוש בניידים, בשעות בית ספר, יהיה אסור למעט בשיעורים מוגדרים. לאחר חצי שנה תיבחן היוזמה ותבדוק האם התלמידים מדווחים על שיפור מצבם החברתי וההנאה שלהם בבית הספר, האם המורים מדווחים על תלמידים יותר מרוכזים ונוכחים בשיעורים, האם המנהלים מדווחים על אווירה טובה יותר וכדומה.
ידוע כי תהיה ליוזמה התנגדות הורית, כי הורים רוצים שהילדים יהיו זמינים להם כל הזמן, אבל אם היוזמה תוכרז כפיילוט ניסיוני יש בכך לרכך התנגדות הורית, ואם הפיילוט יהיה מוצלח, אז כמובן שהדיעה של ההורים תהיה פחות רלוונטית. ובכל מקרה יש לומר להורים כי בכל דבר דחוף, ניתן להתקשר למזכירות בי”ס ולדבר כך עם הילדים.

להלן רשימה של מחקרים וראיונות בנושא:

1. ריאיון בגלובס עם האיש שהקים מכון ממשלתי לחקר האושר בדנמרק https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001305403
כשנשאל איך ניתן לצמצם את ההשפעות השליליות של הרשת הוא ענה כי

“אפשר להנהיג יוזמות מקומיות. בניסוי שבוצע במערכת החינוך הדנית הוחלט על ‘חצי שנה ללא סמארטפונים’. בתחילת הלימודים כל התלמידים הפקידו את הטלפונים שלהם, והותר להם להשתמש בהם רק שעה אחת ביום. אחרי חצי שנה נערכה הצבעה בין התלמידים האם להמשיך בסידור הזה, או להחזיר את הסמארטפונים לכולם. יותר מ-80% היו בעד להמשיך”.

2. הצרפתים אוסרים על שימוש בניידים בבתי הספר:
French school mobile phone ban comes into force
New law comes into force as survey finds majority of British parents would support similar legislation in the UK
https://www.independent.co.uk/…/france-mobile-phone-ban…

3. כתבה בגארדיאן על הנזקים שנוצרים לילדים ונוער מניידים:
Is it time to ban children from using smartphones?
Mounting evidence suggests smartphones cause disrupted sleep, depression and higher rates of attempted suicide. Action is surely required
https://www.theguardian.com/…/smartphone-ban-children…

4. דיון שנערך בשבוע הסתרות הרופאים בנושא הנזקים שנותרים לילדים כתוצאה משימוש יתר במסכים : https://www.facebook.com/Ima.org/videos/406352500255168/

5. חברות הטכנולוגיה שפיתחו את המסכים ומקדמות את השימוש במסכים בבתי ספר בכל העולם, לא מאפשרות לילדים בסיליקון ואלי להיות בבתי ספר כאלה ואצלם נהוג לשלוח את הילדים לבתי ספר אנלוגים כדי שיפתחו את הדימיון , את הכישורים החברתיים שלהם ויאפשרו למוח שלהם להיות במצב של חשיבה יצירתית.
https://www.haaretz.co.il/…/.premium-MAGAZINE-1.6639439

6. מחקר שפורסם על ידי “בית הספר לכלכלה” בלונדון בדק את ההשפעה של איסור על הכנסת טלפונים ניידים לבתי ספר על ציוני הבחינות. החוקרים מצאו כי תלמידים בבתי ספר עם איסור על הכנסת טלפונים ניידים משיגים ציונים גבוהים יותר במבחנים וכי התלמידים בעלי הביצועים הנמוכים הם אלו שנהנו מהשיפור. “הגבלת השימוש בטלפונים ניידים יכולה להיות מדיניות, בעלות נמוכה, כדי להפחית את אי השוויון במערכת החינוך”, מסכם המחקר.”
https://www.mako.co.il/…/Article-ead6b8ade7eac61027.htm

גם לכם יש סיפור?

התחלתם פרויקט בקהילה? נתקלתם בקשיים? פעלתם בדרך מעניינת, או קצרתם הצלחה, אפילו קטנה?

עוד באותו נושא:

שתפו:

גם לך יש סיפור?

התחלת פרויקט בקהילה? נתקלת בקושי? פעלת בדרך מעניינת, או קצרת הצלחה, אפילו קטנה? הניסיון שלך יכול לעזור למישהו אחר.

ערכת ההתנעה תרד למחשב שלך בעוד מספר שניות.

הכי קל לפתוח את הקובץ עם תוכנת כיווץ כמו Winzip דרך המחשב, ולכן שלחנו לך גם אימייל עם קישור להורדה ופרטים נוספים. 

אם בכל זאת משהו לא מסתדר – אפשר לדבר איתנו בפייסבוק